srijeda, 28. ožujka 2018.

Kako transformisati običan dan u vječna dobra djela?!



Stotinama godina naučnici su ostajali budni u svojim laboratorijima sanjajući da će izumiti nekakav aparat koji bi transformisao bezvrijedne materijale u dragocjene. Alhemičari su zaista vjerovali da je to moguće i provodili su sate u potrazi za njim. Međutim, u stvarnosti takav aparat postoji. Zapravo, on je na dohvat ruke svakom ljudskom biću, ali je teško uočljiv i nedovoljno iskorišten.

Nijjet/Namjera. 

“Ma, hajde!”, čujem vas kako govorite. “To nije isto!” 

U pravu ste, to nije isto, jer ovaj aparat ne pretvara željezo u zlato, kamenje u dijamante ili bilo kakav privremeni materijal u drugi privremeni materijal, ali transformiše obični dan u vječna dobra djela koja će vas pratiti do vječnih bašta Dženneta. Jelo, piće, oblačenje, treninzi, učenje, druženja, objavljivanje, spavanje i sve poput toga će nestati, baš kao i sve ostalo u životu. Međutim, takvi postupci ako prođu kroz ovaj transformator - nijjet - oni postaju neprocjenjivi i vječni. Upravo iz ovog razloga oni prije nas nikada nisu isključivali ovaj transformator, starajući se da radi cijelo vrijeme i upotrebljavajući ga baš za sve. Mu’az Ibn Džebel je kazao: 

“Spavam, a zatim se probudim noću da klanjam pa očekujem da će me Allah nagraditi za moj san baš kao što očekujem da me On nagradi za moj namaz”.

On se pobrinuo da doda nijjet svome snu - da povrati snagu za ibadet, pa je tako Mu’az očekivao nagradu za svaku sekundu svoga sna. Ibn Ebi Džemra je kazao: 

“Želio bih da su pojedini učenjaci islama posvetili cijelo vrijeme podučavanju ljudi nijjetu za njihova djela, gdje bi takvi učenjaci sjedili i podučavali narod ovom pitanju bez da rade bilo šta drugo. To je zbog toga što veliki broj osoba bude upropašten bez ikakvog drugog razloga osim što im je nedostajao nijjet”.

Jednom mi je moj učitelj kazao da su on i nekoliko drugih sjedili sa svojim šejhom u Jemenu u njegovoj kući, kada je neko pokucao na vrata. Moj učitelj je kazao: 
“Ustao sam da otvorim vrata, ali me je moj šejh zaustavio i kazao ‘Šta to radiš?’, rekao sam mu: ‘Otvorit ću vrata’. On mi reče: ‘Samo zbog toga?’, rekoh: ‘Da’, a on reče onda: “U tom slučaju, dozvoli mi da ja otvorim vrata”. Što je i uradio. 

Kada se zatim vratio u halku, šejh mi je rekao: “Tvoj nijjet je bio samo da otvoriš vrata, zato sam ti i rekao da sjedneš. A što se mene tiče, ja sam nanijjetio da:
  1. odem i pomognem svome bratu, 
  2. da slijedim sunnet tako što ću mu se nasmiješiti, 
  3. da slijedim sunnet tako što ću mu nazvati selam, 
  4. da slijedim sunnet rukovanja, 
  5. da mu napravim mjesta pored mene, 
  6. da slijedim sunnet ugoštavajući ga..’ i nastavio je tako sve dok nije nabrojao oko 40 nijjeta!”
Oni koji obožavaju Allaha smatraju velikom izdajom da dozvole da bilo koja njihova obična radnja bude bez toga da im cilj bude Allah, i ako to zaborave, oni se pokaju kao da su počinili grijeh.

Kao vježbu, okupite svoju porodicu ili prijatelje, a onda, na papiru, napravite tri kolumne s sljedećim naslovima: 
 (1) 9-17 sati 
(2) 17-23 sati
(3) 23-9 sati

Zatim razmišljajte o mnogim svakodnevnim aktivnostima u koje ste uključeni, zapišite ih do detalja poput korištenja kupatila, i postavite ih u odgovarajuće vremensko razdoblje. Kada završite, razgovarajte o tome kako se islamski nijjeti mogu pridodati svakome od njih. Upražnjavanje ovog sunneta zahtijeva disciplinu, jer je osobi potrebno da se zaustavi, razmisli i smireno preispita svoje motive prije svake radnje, sve dok, vremenom, ne uvidi da san i budnost, davanje i zadržavanje, govor i suzdržavanje, ljutnja i smirenost, jelo i piće, ulasci i izlasci su povezani s jasnim nijjetom. Pravi neuspjeh je kada ibadeti postanu uobičajena svakodnevna stvar, dok je uspjeh kada takve uobičajene radnje postanu ibadet. Možda nakon ovoga iznad, vi i ja nikada više nećemo čuveni hadis posmatrati na isti način:

"Doista se djela vrednuju prema namjerama i doista će svaki čovjek dobiti ono što je naumio..." (Buhari, 1; Muslim, 5036.)

0 komentari

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.

 
© Riznice korisnog znanja
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSSComments RSS
Back to top