ponedjeljak, 14. svibnja 2018.

Sinko moj, znaj da je osmijeh mnogo bolji i efikasniji od upotrebe sile.



Prenosi se od Muavije ibn Ebi Sufjana, r.a., da mu je jedanput došao vođa jednog plemena sa sjevera Sirije (koje još nije bilo dalo prisegu na vjernost Muaviji kao halifi), a sa Muavijom je bio i njegov sin Jezid, pa mu je vođa tog plemena rekao
“Muavija, tvoje deve su pobjegle i opasle travu na mojoj zemlji, a ja, Allaha mi, ne dozvoljam da deve čiji su vlasnici ljudi poput tebe ulaze u moj posjed i pasu travu na mojoj zemlji. Znaj dobro, ako se to drugi put dogodi da ću ih zaklati i na taj način povrijediti tvoje dostojanstvo.” 

Zatim se okrenuo i otišao, a sa Muavijinog lica osmijeh nije silazio, za razliku od njegovog sina Jezida koji je bio bijesan na ponašanje zapovjednika plemena. Rekao je ocu: “Šta je to s tobom, oče, ovaj čovjek ti prijeti skrnavljenjem časti, a ti se smiješ?!” 

Muavija mu nije odgovorio na pitanje. Nakon izvjesnog vremena dogodilo se ono čime je vođa plemena prijetio halifi Muaviji, r.a. Naime, jedna Muavijina deva je ponovo pobjegla i ušla u posjed emira plemena i pasla travu, pa je on ponovo došao kod Muavije, r.a., i rekao mu: ”Prešao si granicu u ponižavanju mene. Tvoja deva je ušla u moj posjed i ja sam je zaklao, zatim sam je ispekao i pojeo sa svojom porodicom. I evo došao sam da te obavijestim o onome što sam učinio.”

Muavija se na to nasmijao i rekao mu: ”Ja sam namjerno otjerao devu do tvoje njive da je zakolješ i pojedeš, i to je poklon tebi i tvojoj porodici od mene.” 

U tom trenutku lice vođe plemena je pocrvenilo od stida i izvinjavao se ljubeći zemlju ispred Muavijinih nogu, a zatim mu je dao prisegu na vjernost i priznao ga za halifu muslimana zajedno sa svim članovima svoga plemena. Nakon toga Muavija je poslao po svoga sina Jezida, a kada je došao, Muavija ga je obavijestio šta je učinio vođa sirijskog plemena, rekavši mu: ”Znaj, sinko moj, da je osmijeh mnogo bolji i efikasniji od upotrebe sile. Ja sam ostvario svoj cilj bez pribjegavanja sablji, a da sam koristio sablju ne bi u cijelosti ostvario cilj kao što sam ga ostvario na ovaj način.”

Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić 

0 komentari

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.

 
© Riznice korisnog znanja
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSSComments RSS
Back to top